Affiliate, neboli partnerské programy jsou výhodné pro firmy, ale také uživatele.

19.09.2013 17:06

 

Affiliate marketing (také nazýván partnerský marketing nebo provizní systém) je čím dál více populární a rozšiřující moderní systém odměňování, který využívá v této době již mnoho internetových firem. Například mnohé e-shopy, které nabízí hmotné produkty od knížek přes elektroniku až po oblečení. Stejně tak společnosti, který nabízejí služby a nebo info produkty, či internetová kasína a sázkové kanceláře, pokerové herny a brokeři atd. Jedná se o výhodnou a efektivní propagaci svého výrobku či služby pro firmu, protože firma platí pouze, když dojde opravdu k prodeji. Tedy nemůže nastat to, že firma více vynaloží za reklamu, než bude následný prodej. Druhou stranou jsou affiliate partneři, kteří se postarají o propagaci a ani ti neplatí žádné poplatky, vstupy do partnerkých programů bývají totiž zdarma a partneři mohou tedy pouze vydělat. 

 

Co je to affiliate program?

Jde o systém založený na propagaci produktu, či služby určité firmy prostřednictvím affiliate partnerů. Podstata této spolupráce je, že pokud díky Vašemu doporučení zákazník provede nákup a firma se s Vámi podělí o zisk z uskutečněného prodeje, který proběhl díky Vašemu doporučení.Spokojená je tedy firma, protože prodala. Zákazník, protože koupil. A parner, protože dostal provize z uskutečného prodeje. 

 

Jak se zapojit do affiliate programu ?

Obecně registrace do affiliate partnera bývá zdarma a možnost se zapojit má každý. Jsou ale affiliate programy, kde je potřebné splnit určité podmínky. Například mít web, který má určitou souvislost s produkty, které firma nabízí. Následní má každý k dispozici propagační materiály jako jsou různé bannery, či pouze speciální link, který rozlišuje, kdMnohdy také můžete využívat emailový marketing, sociální sítě, fora a diskuze apod. Zkrátka zapojením do partnerského programu získávate podíly z toho, když si někdo díky vám v konkrétní firmě něco zakoupí, či například využije služubu a vy dostáváte určitý podíl (provizi) z prodeje.

 

Jak se pozná, kdo zákazníka doporučil ?

Každý partner, který vstoupí do affiliate programu určité společnosti, dostane své ID, které slouží i identifikace odkud zákazník přišel. Každý parner má tedy takový svůj unikátní kod, který obyčejně bývá hned za lomítkem url odkazu společnosti. Pokud tedy někdo vstoupí přes tento Váš odkaz na stránky a něco si zakoupí, získáte následně provizi. Velkou výhodou je, že zákazník nemusí nakoupit hned, ale může třeba i později, protože tento vstup na stránky se každému uloží v počítači do cookies. A pokud tedy se zákazník na stránu vrátí třeba další den a to třeba i z přímého odkazu, tak stejně získáte provize z prodeje, protože poprvé na tento web vstoupil právě díky Vašemu odkazu. Platnost cookie bývá různá. Například dva měsíce. Tedy zákazník může nakoupit do dvou měsící od kliknutí na odkaz a vy stále získáte provize z uskutečného prodeje. Každý affiliate program má svoji kancelář, kde máte nejen propagační materiály jako je link, či bannerová reklama, ale také můžete sledovat, kolikrát někdo kliknul na Váš odkaz a jestli něco zakoupil.

 

Pro koho je affiliate program vhodný?

Pro každého, kdo si chce vydělat nějaké peníze a nechce nic investovat. Affiliate programy bývájí oblíbené například pro majitele webových stránek, kteří si umístí na webu například bannerovou reklamu. Nejvíce efektivní bývá, když se slučuje obsah webu s tématikou firmy. Například pokud vlastníte web, kde píšete o módě, tak je vhodné mít na webu odkazy na obchody s oblečením. Pokud máte stránku o vzdělávání a osobním rozvoji, tak odkazy na affiliete kurzy, či nějaké nástroje, ebooky, knížky apod..

Další skupinou jsou například lidé, co mají svoji databázi klientů, kterou nejčasteji také získají pomocí svého webu. Poté jednoduše rozešlou email. Ale to bývá pouze v případě například nějakých online kurzů apod. Protože samozřejmě se nehodí posílat odkazy do nějakého e-shopu, i když je to také jedna z možností, pokud se jedná o databázi kontaktů, která by měla určitý vztah k tématice e-shopu.

 

Kolik je možné vydělat:

Zde se nedá vyloženě říci, kolik můžete vydělávat. Protože dosti záleží, co přesně propagujete, nebo jak máte velký web. Obecně nejnižší provize bývají produktů typu elektroniky apod. To může být v řádu několika procent z prodeje. Například 3% a o nic více to nebývá ani u dalších hmotných produktů.  Naopak nejvyšší provize bývají v info produktech, například nějaké video kurzy, kde můžete získávat až 40%. Proč tomu tak je ? To je jednoduché, protože u klasického hmotného produktu je třeba vynaložit určité finanční náklady na výrobu každého produktu, kdežto takový online kurz vznikne pouze jednou a pak už si jen lidé zaplatí přístup k videím, tudíž firma může získává 100% zisk z každého člověka, který si zaplatí přístup a může si tedy dovolit poděli o 40% s tím, kdo zákazníka doporučil. V takovém případě můžete vydělat jedním zaslaním emailu třeba i několik desítek tisíc korun. Pokud se jedná o kvalitní databázi s kterou již máte vytvořenou určitou důvěru. Dobří webmasteři takovou úspěšnost mají. Výnosné jsou také za určitých okolností affiliate programy od sázkových kanceláří, které zase platí za to, pokud člověk ztratí peníze. Existují weby, které mají zisky v milionech měsíčně. A ještě o něco výnosnější jsou partnerské programy pokerových heren a nebo brokerů. Pokerové herny narozdíl od sázkových kanceláří neplatí, pokud hráč ztratí peníze, ale partner dostává peníze z poplatků, které člen zaplatí. Takže jde pouze o to, aby hodně hrál a čím víc hraje, tak tím více partner získává peněz a není důležité, jestli hráč dlouhodobě vyhrává a nebo prohrává peníze. Nemyslete si, že by to bylo snadné a že se někdo u Vás registroval, či že by Vám vůbec herna partnerství schávalila, nejen že musíte mít kvalitní web,který je naštěvovaný a navíc přední místa jsou zabrané, takže pokud by jste se chtěli prosadit, tak to bude velmi složité a spíše to pro Vás bude pouze ztráta času. 

 

Podobný jaké také CPA marketing:

Existeje ještě možnost propagace, která se nazývá CPA. V takovém případě firma zaplatí ne za uskutečnění prodeje, ale pouze za poskytnutí kontaktu na člověka, kterého to zajímá s tím že firma už ho pak kontaktuje a má určitou úspěšnost uskutečněných prodejů, takže se jí to vyplatí. To může být například u operátorů, nebo firem které nabízí elektřinu, či plyn, ale také u některých stránek, které jsou přístupné od 18 let.

 

Závěr:
Pokud chcete v tomto směru také vydělávat, tak si musíte uvědomit, že to zas tak snadné nebude. A je třeba promyslet strategii a pokud nemáte ani web, tak je třeba v prvé řadě mít svůj web. Takový web by měl dávat lidem informační hodnotu zdarma a tím vzbudit důvěru. Obečně platí pravidlo, nejdříve dávej a pak prodávej.

 

Na podobném principu funguje multilevel marketing (MLM), kde sice nebývá možnost začít zdarma, ale nejčastěji je třeba si zakoupit například nějaký produkt. Ale zase je zde velká výhoda, že můžete profitovat z celé sítě. Tedy i z nákupů, které uskutečnili ti, které doporučili lidé, které jste doporučuji do programu vy. Takto můžete získat pasivní příjem, protože vydělávat nejen z vlastních prodejů, ale z prodejů a nákupů celé sítě.  

Článek, které jsem napsal na MLM si můžete přečíst zde.

 

Pokud máte nějaké připomínky a nebo otázky, tak mě kontaktujte.

—————

Zpět


Máte dotazy?