Populární stavebnice LEGO může být také zajímavou investicí.

10.11.2014 13:32

Stavebnici lego LEGO znají všichni. Ne každý však ví, že kostičky LEGA mohou být také zajímavou investicí.  Množství vydávaných stavebnic je totiž omezené a stejně tak série a nerozbalené krabice s modelem, který se již nevyrábí, mohou mít v této době zajímavou cenu. 
Nejsme žádný expert na LEGO, vlastně jsem o tom nikdy ani takto neuvažoval, ale nedávno jsem se díval na video rozhovor na investiční webu s analytiken Michalem Šnobrem z J&T Banky, který je vášnivý sběratel LEGA. Video rozhovor také přidávám pod tento článek, takže si jej můžete pustit. Právě on hovoří o tom, kolik má průměrná průměrně cenu jedna kostička LEGA, co ovlivňuje cenu a nebo jestli se vyplatí do LEGA investovat. 
Logicky každého asi napadne, kde LEGO prodávat, ale co mě celkem překvapilo, tak že pro LEGO existuje i taková burza, která je jmenuje Bricklink.com a když jsem dělal menší průzkum návštěvnosti webu, tak jsem zjistil, že se jedná o velmi živý web, který za poslední měsíc navštívilo přes 1,5 milionů lidí. Navíc jsem se díval, že tuto platformu založil Čech žijící v Americe.
Chvilku jsem přemýšlel, jestli tento článek dát do kategorie investování a nebo zajímavosti, ale nakonec jsem se rozhodl pro zajímavosti, protože přece jen LEGO je mnohem více hračkou, než nějakým investičním nástrojem. Pravdou ale je, že sběratelů a fanoušků LEGA je po celém světě opravdu hodně, proto se dá předpokládat, že cena některých kostiček bude stále stoupat. Já žádné LEGO nemám, ale pokud máte někdy ve skříni nějaké hodně staré a nejlépe nerozbalené, tak se můžete podívat na Bricklink.com a třeba bude mít i zajímavou cenu:)
 
 

—————

Zpět